Vi fremtidssikrer Smartday, der snart bliver en del af det større Handyman. Bruger du Smartday i dag, kan du her på siden finde svar på dine spørgsmål om, hvad skiftet betyder for dig. Kan du ikke finde svar, er du velkommen til at kontakte os på 70 14 70 00

Mere end 45.000 håndværkere og serviceteknikere bruger dagligt ordrestyringsværktøjer fra GSGroup. I Danmark hedder systemet Smartday og i resten af Skandinavien og Tyskland hedder det Handyman.

Smartday er primært brugt af mindre og mellemstore håndværksvirksomheder, mens Handyman også bruges af større servicevirksomheder som Bravida, Aarsleff og ThyssenKrupp.

Vi kan se, at efterhånden som alle servicevirksomheder uanset størrelse bliver mere digitale og mere professionelle, så bliver behovene for fremtidssikrede ordrestyringssystemer også mere ens. 

Derfor tager vi det bedste fra de to verdener, Smartday og Handyman, og systemerne bliver fremover til ét, nemlig Handyman.

For dig som Smartday-kunde betyder det, at du får de velkendte funktioner – tilsat en lang række nye moduler og features, som gør dig i stand til også i fremtiden at udføre de serviceopgaver, som kunderne kræver, på en nem, effektiv og overskuelig måde.  

Smartday bliver en del af Handyman og nedlægges som en selvstændig løsning. Det betyder at alle Smartday-kunder bliver tilbudt – helt gratis – at komme med over på Handyman, som vi mener er en mere fremtidssikret løsning for vores kunder. 

Det betyder helt overordnet, at du får en field service-løsning, der er fremtidssikret.

Vi er klar over, at skiftet vil ændre nogle af jeres arbejdsgange, og at jeres folk i marken vil blive berørt her. Derfor har har vi kvalitetssikret processen, og vi støtter jer med en grundig undervisning af jeres Office- og mobilbrugere. Heldigvis er Handyman ret nemt og intuitivt at bruge, og alle vil hurtigt blive bekendt med systemet. Selvfølgelig vil en pose positiv energi fra jeres nøglepersoner være en vigtig del af denne rejse.

Det er dit eget valg. Smartday vil med tiden blive nedlagt som selvstændig løsning. 

Handyman er et professionelt Field Service management-system, der dagligt bruges af over 45.000 serviceteknikere og montører. Handyman har en lang række features, der er udviklet i samarbejde med servicevirksomheder – lige fra tidsregistrering til avanceret projektstyring og sagsstyring. Og systemet gør det nemt og intuitivt for både kontorpersonale og montører i marken at holde overblik over opgaver, tids- og materialeforbrug, kontrakter og fakturering. 

 

Handyman så første gang dagens lys i 1992 som et værktøj til elektrikere, og er siden udvidet til at være et system , der dækker en lang rækker brancher. Hver gang en ny branche er kommet til, er nye funktionaliteter udviklet på baggrund af branchespecifikke ønsker. Og det vil også ske fremover, så kunderne kan vokse og udvikle sig sammen med Handyman.

I Danmark bruges Handyman bl.a. af Ryslinge Tagdækning, Dania, Finn L. & Davidsen A/S, NNIT, BWT, Arsleff Rail og Wicotec Kirkebjerg. Der kommer løbende nye virksomheder til, efterhånden som de overgår fra Smartday til Handyman. 

Handyman kommer på følgende sprog: Dansk, svensk, norsk, finsk, engelsk, tysk, fransk, hollandsk, italiensk, spansk, ungarsk og tjekkisk. Handyman udvikles efter brugernes behov, og der kommer løbende nye sprog på.

Handymans udviklere arbejder tæt sammen med Handymans kunder. Det betyder, at alle features, moduler og integrationer skabes ud fra konkrete og aktuelle behov i markedet. Og det betyder, at du som kunde har gavn af, at vi samarbejder med internationale innovative brands og first movere inden for field service, der har fingeren på pulsen.

Nej, teamet er det samme. Det betyder, at du fortsat samarbejder med nøglepersoner i Handyman, der kender din virksomhed og dine behov.

Du vil inden opstart få en detaljeret projektplan, og før du og din virksomhed kommer så langt, vil I have været i kontakt med en fra Handyman-teamet. Tag gerne kontakt med os, hvis I ønsker at fremskynde processen.

Cirka 6-10 uger fra vores første møde til I er fuldt kørende på Handyman 

 

Vi rykker gratis de sidste 5 års data med over i jeres Handyman-løsning, så i har jeres historik med jfr. datalovgivningen.

Vi rykker som udgangspunkt det sidste 5 års data med over i Handyman, så alle regler i forhold forhold til datalovgivninger bliver overholdt. Hvis I ønsker yderligere historisk data, kan det udlæses og tildeles til jer for et gebyr, der aftales nærmere.

Vi tager hånd om dig og din virksomhed gennem hele forløbet. Det er vigtigt, at du involverer nøglepersoner i din virksomhed, så de kan tage ejerskab på projektet. Al forandring er svær, og det kræver at ledelsen bidrager positivt til projektet og motiverer medarbejderne, selv om det kan være noget bøvl.

 

I projektplanen sætter vi tid af, så både jeres superbrugere og mobilbrugere får god og grundig undervisning i brugen af Handyman. Undervisningen er tilrettelagt og skræddersyet til jeres virksomhed og specielle behov. Vi filmer undervisningen, så I efterfølgende kan bruge det internt. Og naturligvis står vores support til rådighed med hjælp og vejledning.

Vi tager hånd om jer for at sikre, at overgangen går så nemt som muligt. Det er vigtigt, at vi undervejs holder en tæt dialog, så vi sammen kan løse de udfordringer, der kan opstå i et projekt.

Vi er opmærksomme på, at overgangen kan give udfordringer, og vi tager højde for det i planlægningen. Når vi går live med Handyman, vil vi være fysisk til stede hos jer, så vi kan sikre, at alt går som det skal.

De systemer, du i dag har integreret med Smartday, vil du også kunne bruge sammen med Handyman.

Handyman har integrationer til en lang række systemer, herunder e-conomic og Microsoft 365 Business Central.

Handyman har et dansk support-team på kontoret i København, som har åbent dagligt fra 8-16. Herfra kan du både få teknisk support og hjælp til brug af Handyman. Samtidig kan vi trække på hjælp fra vores norske support, så du er sikret hjælp til enhver tid.